Follow Me on Pinterest

04 Eylül 2011

SÜZME YOĞURTLU KÖZLENMİŞ PATLICAN



AYVALIK TATİLİNDE AKLIMDA VE DAMAĞIMDA YER EDEN BU ENFES KASABADA TATTIĞIM LEZETLERİ TEK TEK YAPMAYA BAŞLADIM...BUNLARDAN İLKİ YOĞURTLU KÖZDE PATLICAN..
BİR AY KADAR ÖNCE PAZARDAN ALDIĞIM BÜYÜK PATLICANLARI FIRINDA KÖZLRTMİŞ LİMON SUYUNDA BİRAZ BEKLETİP KABUKLARINI SOYMYŞ VE MİNİK MİNİK EZEREK POŞETLEYİP DERİN DONDURUCUYA KOYMUŞTUM..

TAM  ZAMANI DEDİM..  AYRICA TADINIDA ÇOK MERAK EDİYORDUM NASIL OLACAK DİYE           VE PATLICANLARI DOLAPTAN ÇIKARIP ERİMESİNİ BEKLEDİM.PATLICANLAR  ERİDİ ÜZERİNE SARMISAKLI SÜZME YOĞURT YAPTIM VE KARİŞLTIRDIM...SERVİS TABAĞINA KOYDUKTAN SONRA ÜZERİNE  BİRAZ SIZMA ZEYTİNYAĞ VE PUL BİBER EŞLİĞİNDE SERVİS YAPTIM...HARİKAYDI..
DEMEKKİ PAZARDAM PATLICAN ALINIP KÖZLEMEYE DEVAM........

11 yorum:

  1. ellerine sağlık Şehnaz'cığım nasıl severim birde süzme yoğurtla yapılmişsa tadına doyum olmaz:)sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Şehnazcığım bu meze benim ziyafet sofralarımın baş konuğudur. Hatta yazın her hafta pazardan topan patlıcan alır közleyip temizledikten sonra 3-4 diş sarmısak ilavesiyle kavanoza sıkıca doldurup üstüne hava almayacak kadar z.yağı koyar buz dolabına koyarım. Bu şekilde bozulmadan uzun süre saklarım . Senin de ellerine sağlık afiyet olsun !

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık canım nefis gözüküyor
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. görünce epeydir yapmadığımı farkettim, heveslendirdin beni, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. yaz boyunca sık sık yaptım canım ,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. patlıcanı kışa saklayabiliriz yani öyle mi Şehnazcım .Çok seviyorum patlamış patlıcanı :-))))))
    Ellerine sağlık
    Esma

    YanıtlaSil
  7. evet esmacım patlıcanları kışa hazırlayabiliriz..

    YanıtlaSil
  8. İzmir'de gördüm patlıcanı patlatıp,sarımsak döver gibi eziyorlar çok güzel eziliyor közlenmiş patlıcan kolaylık olsun isteyenlere önerebilirim.:-)))))
    Buzluktaki yeni denediğiniz taze çiğ domatesler nasıllar,çıkartıp denediniz mi ?
    Merak ettim bende denemek istiyorum Şehnazcım.:-)))))
    Paylaşımlarınız için teşekkürler..
    Esma

    YanıtlaSil
  9. evet denedim esmacımsanırım konserve daha güzel olacak..onuda arkadaşım yaptı..banada verecek denemem için..aradaki farkı o zaman daha iyi anlayabilirim..ve size aktarabilirim

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım eminim çok lezzetli olmuştur.
    bende sık yaptım bu yaz
    normal ev yoğurduyla.
    afiyet olsun sevgiler:))

    YanıtlaSil
  11. canım nefis bir lezzet bende sık yaparım közlenmiş patlıcan hep koyarım buzluğa hem salatası hem yoğurtlu bak bir de link veriyorum böyle dene o da süper dir senin yaptığının üstüne kıymalı bir kat çıkacaksın:))alinazik adı
    öpüyorum afiyet bal olsun
    http://www.forumdas.net/et-yemekleri/resimli-alinazik-tarifi-72010/

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails